piątek, 11 września 2015

Reklama na facebook


Zrobiłem test reklamy fejsbukowej dla zupełnie nowego sklepu Sklepland. Zanim pomyślałem o reklamie miałem już 2 klientów. Dotarli do mnie z tak dziwnych wyszukiwarek, że nie miałem pojęcia, że takie istnieją i chyba nikt z czytających ten artykuł nigdy o nich nie słyszał. Nie one jednak są istotne. Uznałem, że skoro bez reklamy zdobyłem 2 klientów to z reklama będzie jeszcze łatwiej. 

Najłatwiej było zacząć od reklamy na facebook. Zainwestowałem 25 zł i ustawiłem czas reklamy na 1 dzień. Nie musiałem za długo czekać na efekty. Ponieważ sklep ma dużą ofertę dla kobiet, więc wybrałem właśnie kobiety, jako osoby, które miały zobaczyć reklamę. Ponieważ kobiety młode a zwłaszcza uczące się mają mało pieniędzy, więc ustawiłem reklamę na wiek od 29 lat wzwyż. Raczej byłem optymistą. Ciągle miałem na uwadze fakt, że bez reklamy odwiedziło sklepland zaledwie kilka osób a mimo to mialem dwie transakcje, więc po reklamie powinna być jakaś sprzedaż. 

Zamiast baneru zrobiłem film reklamowy. Prezentuje go poniżej.


Film, w wersji fejsbukowej,  kończył się wezwaniem do zakupu i linkiem do sklepu.

Film był wgrany na FB, więc odtwarzał się automatycznie gdy ktoś przeglądał swoja tablicę.

Jaki był efekt?
Podsumowanie kampanii:
Zasięg: 10 409
Wyświetlenia: 2484
Ilość transakcji na sklepie: 0
Polubienia: 0 zarówno reklamy jak i strony.

Niestety nie miałem wówczas włączonego Google Analitics, więc nie wiem jak to od strony statystyk wyszło, ale wszystkich wizyty, na sklepie Sklepland, w tym dniu miałem 79. Prawdopodobnie mogę uznać, że wszystkie były wynikiem tej reklamy. Jednak wizyty w sklepie nie są celem reklamy, ona powinna się przynajmniej zwrócić. Niestety nie zwróciła się. Możliwe, że za mały zasięg, za słaba reklama lub oferta. Wszystko to jest możliwe, ale jeśli mi się nie zwróciła reklam a raczej jestem ciut powyżej przeciętnych umiejętności w reklamowaniu się to, jaką szansę mają zupełnie początkujący? 

Dla przykładu na drugi dzień zrobiłem reklamę partyzancką, czyli udostępniałem ten sam film na różnych tablicach ogłoszeniowych. Zrobiłem 48 udostępnień. Teoretycznie dotarłem do większej liczby osób niż z tej płatnej reklamy, ale wszyscy wiemy, że tych ogłoszeń prawie nikt nie czyta. Z reguły służą one do wstawienia własnej oferty a nie do szukania informacji. 

Prawie dwie godziny pracy dało zbliżony efekt do reklamy płatnej.

Ilość wyświetleń: prawie 1300
Wizyt na sklepie 85

Było kilka polubień filmiku i kilka komentarzy. Tego nie było w przypadku reklamy płatnej. Prawdopodobnie wpływ miał fakt, że wpis przed filmem dostosowywałem do grupy. Nie zawsze reklamowałem sklep czasem, zwłaszcza na grupach o zarabianiu oferowałem zrobienie takiego filmiku. 

Jednak i tym razem sprzedaż była zerowa. 

Postanowiłem następnym razem zainwestować w reklamę adTaily, ale o tym postaram się napisać niebawem.
________
KK

Ps. Prośba na koniec. Wejdź na fejsbuka i polub Sklepland, a przynajmniej daj sobie szansę i zajrzyj tam. sklepland.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz